Advies Online Ontmoeten bedrijven

Online evenementen zijn het heden en de toekomst, of het nu hybrid events of volledig online evenementen zijn, dat het niet meer uit ons leven weg te denken is, is te begrijpen. Online evenementen zijn handig, kosten besparend en goed voor het milieu omdat er minder gereisd hoeft te worden. 

SamenUITagenda bestaat om mensen elkaar te laten ontmoeten, helaas is dit bij veel online evenementen nog niet het geval. Ben jij benieuwd hoe jij het element 'ontmoeten' aan jouw evenement toe kan voegen? Op deze pagina vindt je onze adviezen, meer informatie over de mogelijkheden vanuit SamenUITagenda zelf en onze online evenementen platform partners.

Wil je aansluiten als partner bij het SamenUIT-initiatief? Lees verder >>

Mogelijkheden vanuit SamenUITagenda

Borrelbar

Op ons eigen SamenUITagenda platform zijn er drie borrelbarren beschikbaar om in te ontmoeten, binnnen deze borrelbar kunnen break out sessions gehouden worden, kan er gebruik worden gemaakt van de chat en kunnen mensen elkaar zien en met elkaar praten. 

Probeer de borrelbar zelf eens uit, je hoeft er niets voor te downloaden en hij is gratis te gebruiken!

Borrelbar Geel

Teams, Zoom of Google Meet

Andere laagdrempelige platforms die vaak worden gebruikt bij online events zijn Teams, Zoom of Google Meet. Voor deze platforms dien je soms wel een account aan te maken of de app te downloaden maar ze zijn desondanks handig en professioneel in gebruik. 

Heb je zelf andere tips voor online event platformen die hier bij kunnen? Laat dit ons weten!

Responsive image

Meest voorkomende online evenementen

Online evenementen die je nu veel voorbij ziet komen zijn webinars, livestreams, online colleges, online quizzen en workshops

Livestreams zie je tegenwoordig bij steeds meer musea en ook muzikanten voorbij komen. Het organiseren van livestreams van hoge kwaliteit met goede audio, meerdere camera standpunten en waarbij niks fout gaat is echt een ontzettende uitdaging. Wij adviseren om de hulp van een professionele partij hiervoor in te schakelen. Ook is het belangrijk om op te letter dat het bij het organiseren van een livestream-evenement (afhankelijk van de grootte van het evenement) lastiger is om interactie te facilitieren voor de bezoekers. Wellicht kunnen de tips die op deze pagina gegeven worden hier bij helpen. 

Een andere mogelijkheid wat nu in opkomst is zijn Hybride Evenementen, dit betekend dat een deel van de bezoekers fysiek aanwezig zijn op het evenement, en een ander deel van de bezoekers het evenement vannuit huis bijwonen. Deze vorm van online evenementen vergt wel de nodige voorbereiding, aangezien er interactie dient plaats te vinden tussen de mensen thuis en de bezoekers die fysiek aanwezig zijn. 

Het grote verschil van offline en online evenementen is dat je bij online evenementen compleet afhankelijk bent van de techniek en het internet. Zorg dus voor een goede verbinding, en het liefste ook voor technische hulp die klaar staat mocht er tijdens het evenement iets mis gaan. Veel bedrijven die online evenementen organiseren huren hier audiovisuele partners voor in. 

Responsive image

Tips voor online evenementen

Vóór het online evenement: 

• Contactmoment met uitnodiging versturen
• Betrek deelnemers met voorafgenomen videos, artikelen, spelletjes of laat ze met elkaar kennis maken op een platform
• Mogelijkheid om vragen te stellen en wensen en ideeen te delen (kan ook via een platform)
• Inloop/Test uur voordat het evenement begint

Tijdens het online evenement: 

• Verwelkom bezoekers persoonlijk
• Gebruik polls, de chat, Q&A of upvoting voor interactie tijdens het evenement
• Gebruik de namen van de bezoekers bij het beantwoorden van hun vragen om het persoonlijker te maken
• Gebruik tools als Kahoot!, Slido, Flipgrid, Storymap of whiteboard om te co-creëren tijdens het evenement
• Verdeel de groep in kleinere groepen en host zogenaamde break-out-sessies zodat bezoekers meer betekenisvolle interactie met elkaar kunnen hebben
• Chatcarrousel of speed-dating optie voor één-op-één interactie tussen bezoekers
• Netwerktafel met bijvoorbeeld 4 tot 10 bezoekers voor interactie in kleinere groepen

Na het online evenement: 

• Zorg dat er een recap of download van het evenement beschikbaar is om opnieuw te bekijken
• Houd de mogelijkheid om vragen te stellen ook na afloop van het evenement
• Stuur een evaluatie naar de bezoekers en vraag naar hun mening

Hulp nodig bij het opzetten van een online evenement? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek!

Responsive image

Premium partners met een eigen online event platform

Eventro

Eventro wil mensen samenbrengen. Daarom hebben ze een plek om online evenementen te hosten, vinden en bij te wonen ontwikkeld. Eventro biedt verschillende opties om één of meerdere livestream evenementen te organiseren, via het platform van Eventro kunnen bezoekers van je event onder andere kaartjes kopen, inloggen en de livestream bekijken. Eventro begon als een extra optie voor fysieke evenementen, om deels online te kunnen worden gehouden (hybrid events), ondertussen zijn er vele prachtige volledig online evenementen georganiseerd en verwacht wordt dat dit in de toekomst zeker deel van de evenementenindustrie gaat blijven. Het Eventro team bestaat uit experts uit de evenementen en online business, door hun know-how, ervaring en vaardigheden te bundelen, is Eventro in staat om de grootst mogelijke digitale eventbeleving te bieden.

  • Livestreams
  • Audiovisual support (technische oplossingen)
  • Ticket System 
  • Communiceer met uw live publiek
  • Live vanaf elke locatie
  • Livestreams online te bekijken na het evenement
  • Een ecologische toevoeging aan de evenementenbranche
Eventro
Responsive image
Responsive image
Responsive image
Responsive image

AirMeet

'Deliver memorable events and experiences that audiences love' Bied uw deelnemers een virtuele evenementen locatie die hen in staat stelt zich vrij door meerdere sessies, presentaties en/of workshops te bewegen om zinvolle interacties te hebben. Speciaal ontworpen voor bedrijven, maar in te zetten voor allerlei verschillende soorten evenementen. Een robuust en betrouwbaar platform wat werkt vanaf 100 tot 100.000 deelnemers. Super beveiligd en een once-in-a-lifetime experience mogelijkeheid voor jouw evenement. 

  • Online evenementen platform 
  • Verschillende presentaties, workshops of 'borrel'ruimtes tegelijkertijd
  • Mogelijkheid om publiek te laten 'speed-daten'
  • Verbind jouw publiek op afstand 
  • Tot 100k deelnemers tegelijkertijd
  • Livestream het evenement naadloos op YouTube en Facebook
  • Kies voor een hybride stream
Responsive image
Responsive image
Responsive image
Responsive image
Responsive image

GoMeet

Een grote beurs, congres en of events zoals we dat kenden gaat (voorlopig) niet; toch wil je als evenementenorganisator je evenement kunnen organiseren, dat kan met GoMeet. GoMeet is een digitale campus die voor iedereen toegangkelijk is. Het wordt qua uitstraling vergeleken met een soort game wereld waar je vrij doorheen kunt lopen, evenementen kunt bezoeken, vergaderingen kunt bijwonen of presentaties kunt geven of bekijken. De indeling is naar wens aan te passen, waarbij je gebruik kunt maken van een Expo met stands, een Auditorium voor plenaire presentaties en lezingen, diverse ruimtes voor kleinschaliger presentaties en workshops en veel nieuwe plekken om te netwerken. Onze digitale campus heeft ontzettend veel te bieden. Hoe groot (of klein) jouw bijeenkomst ook is, wij zijn er klaar voor!

  • 3D-omgeving
  • Het bij elkaar brengen van mensen staat centraal
  • Desktopapplicatie voor zowel Windows als Mac
  • Perfecte virtuele omgeving voor jouw event
  • Kan ook (live) gestreamd worden
  • Van klaslokalen, presentatiezalen, speeddates tot een ware beursvloer met stands
  • Tot 15.000 deelnemers tegelijkertijd
  • Spontane en onverwachte ontmoetingen
Responsive image
Responsive image
Responsive image
Responsive image
Responsive image

Ondersteunende Partners